19 февруари 2016 г.

Джинът

- Наистина ли за това си тук? - младежът гледаше синьото сияние с недоверие и малко страх.
- Да, господарю, тук съм да задоволя всичките ви желания.
- И не ти дължа нищо?
- Нищичко?
- Добре тогава. Направи ме милиардер, с къща - палат, със скъпа кола, жена като от корица на списание, която ми е вярна и две възпитани малки деца.
- Вашето желание е заповед за мен. - казал джинът и плеснал с ръце. - Ако имате нужда от нещо друго, само ме извикайте.


***


- Джине, джине, тук ли си?
- Винаги съм тук, господарю?
- Спаси ме от този затвор?
- Но нали вие го поискахте, господарю?
- Не мога да издържам, всеки ден кавги, срещи с борда, голф с тоя и оня, заради инвестиции, само пари са ми в главата. Не мога да обърна време на децата си дори.
- Ами, господарю, където има милиони, там има отговорности, а жените, особено красивите...
- Да, да, добре, ново желание. Искам да съм световноизвестен писател, да съм написал 5 бестселъра, да съм продал правата на 3 от романите си, които да са направили блокбъстъри и не искам нито стотинка в акции или фирми. Един сейф във швейцарска банка с кюлчета злато. И един сейф, скрит у нас. И да нямам жена и деца, но всички да ме намират много неустоим.



***


- Жине... жинче...
- Да, господарю!
- Пъро прамани ефкта от дрогааааата...
- Желанието е изпълнено.
- Господи, животът на известните е толкова ужасен. За няма и месец се появиха 100 голи снимки, на които дори не бях аз. Мадамите ми писнаха след месец, като една от тях успя да ме зарази със сифилис, кондома се спука. Обраха ме. Съдиха ме за бащинство, загубиха, за щастие.
- Какво ще е следващото ти желание, господарю?

Мъжът се замисли. Какво би направило един човек щастлив?
Знанието? Да бъде известен учен? Не.
Парите? Вече видя, че не е това.
Сексът. Още по-малко.

Честно казано не съм от философския тип, който би поискал да знае смисъла на живота и Вселената.
Не виждам това с какво ще промени моя или нечий друг живот.

Тогава какво придаваше смисъл на един човешки живот?
- Слушай добре, джине, това ще са последните ми желания:
1. Искам да имам пожизнена рента от 1000.
2. Искам да работя със сираци и бедни хора.
3. Искам да имам приятели, които одобряват моя избор и ме подкрепят.
4. Искам да мога да опиша чувствата си когато и както сметна за добре.
5. Искам да срещна жена, която да ме оценява такъв какъвто съм.

Последното ми желание е за теб. Ти си вече свободен.

- Благодаря ви господарю! Вашето желание е заповед за мен. - каза джинът и плесна с ръце, вече свободен.






Няма коментари:

Публикуване на коментар