7 февруари 2016 г.

Игри на ума – без зарове и карти

Сега ще ви запозная с няколко игри, които могат да се играят без зарове, карти или допълнителни пособия.

МИСЛОВНИ ИГРИ

1. Познай предмета.
  а) брой играчи - препоръчително е двама, но няма проблем да са повече
  б) правила:
Един от играчите трябва да измисли предмет. Може да бъде всичко, но да е материално.
След това другият/те играчи задават въпроси, на които измислилият предмета може да отговаря САМО с ДА и НЕ. Ако играчът не може да даде точен отговор, въпросът трябва да се перифразира.
Пример:
Създадено ли е от човешка ръка? - Да.
Продава ли се в магазините? - Да.
Скъпо ли е? - Перифразирай.
Под 500 лв. - Да.
Има ли конкретна форма? - Да.
Еднородно ли е? - Не.
Работи ли с електричество? - Да.
Излъчва ли вълни? - Да.
Крушка ли е? - Да.


2. Softcore DND. Това е по-леката версия на Подземия и Дракони.
  а) брой играчи - препоръчително е двама, но няма проблем да са повече
  б) правила:
Един от играчите измисля сценарий, който се случва в реално време.
Тъй като няма зарове, самите играчи решават какво да правят, а сценариста през цялото време ги води и им казва какво се случва. За да е по-интересно, самите играчи могат да допълват с какво са облечени, кой е с тях, какво оръжие или животно пренасят.

3. Игра, която симулира кризисни ситуации.
  а) брой играчи - няма ограничение

  б) правила:
Един от играчите измисля някаква кризисна ситуация, често от която зависи един или повече човешки животи.


Тези три игри могат да се играят и онлайн.


4 Асоциации. Някои и казват филми.
  а) брой играчи - колкото се може повече
  б) правила:
Стандартните правила са - играчите се разделят на два отбора. Да кажем А и Б.
Един играч от А казва на играч от Б филм. И играч Б трябва без думи да го опише на отбора си.
После следва обратното. Печели отборът с повече точки.

Но ние не го играем така. Като начало - там обясняват части от филма, а ние обясняваме САМИТЕ думи. И не само филми, може песни, романи, разкази, всичко, което включва думи.
Ако не сте играли, има универсални жестове:
1. Ако играчът е улучил корена на думата, въртиш ръка, все едно че е луд, за да продължи да налучква.
2. Когато казваш колко са думите, големите думи, например:
"Аз и ти в тунел под океана" - това са 7 думи. Показваш четирите пръсти от едната си ръка, като трите от другата са между тях, за да покажеш, че са малки думи, тоест съюзи.
И правиш така - първи малък пръст.
И те - на, под, във, вън, под, зад, пред, и. И в този момент ти правиш знака за ок с палеца.
Така е и с другите съюзи.
Има и други трикове, например, ако някой е казал бяло, а ти си искал да кажеш черно, си обръщаш ръката, за да покажеш обратното.


За всяка от следващите игри обаче е необходимо да се хвърля монета, за да се определи кой е първи. При отсъствие на такава, особено по интернет, аз практикувам следното.
Двамата играчи пишат по едно изречение с думата син, като се разбираме, че ако двата смисъла са еднакви, започвам аз, ако не - ти.
Да речем.
Аз пиша: Днес аз и моят син излязохме в парка.
Ти пишеш: О, ужас, моят син пуловер е окъсял.

Ако има аудиовръзка при думата "сега", и двамата натискате ентър. Ако не, можете да се разберете да изпратите след 2 минути точно.



СТИХОПЛЕТСКИ ИГРИ

5. Римуване
  а) брой играчи - препоръчително двама, но може и повече
  б) правила:
Един от играчите казва дума. Да речем - плочка.
Ако са двама, другият трябва да каже възможно най-много рими, като започне от пълните, защото те са по 2 точки, а непълните - по 1.
И ето пример
плочка
точка - 2
отсрочка - 2
кокошка - 1 тъй като ч = тш, реално може да се даде и 1.5 точки
матрьошка - 1
отроче - 1
И така нататък.

5. Говорене в рими, в началото само завършване, защото е адски трудно да спазваш и метриката.

Здравейте, аз се казвам Кирил,
колко дълго къщата ви дирих, 
чак смених две три маршрутки,
като слязох, сцепих новите обувки.... и така нататък. Както се досещате, стойността е нулева.
Но може да се изреждате, всеки по ред-два и да стане интересно.


ГРАМАТИЧЕСКИ ИГРИ

1. Допълни изречението.
  а) брой играчи - двама, най-много трима
  б) правила:
Аз измислям едно изречение.

Аз ходя на училище.

Ако сме двама, съотборникът ми трябва да добави точно 1 дума, така че изречението да има смисъл.

Аз не ходя на училище.

Аз никога не ходя на училище.

Аз никога не ходя на училище сам.

Аз никога не ходя на тъпото училище сам.

Аз абсолютно никога не ходя на тъпото училище сам.


Играта губи този, който не може да добави повече думи. Може да се играе и на други езици.


2. Синоними/антоними
  а) брой играчи - двама, най-много трима
  б) правила:
Казвам дума - лош.
Съотборникът ми трябва да изброи колкото може повече синоними на тази дума.
лош
зъл
долен
подъл
коварен
Когато вече не може да измисли, започва с антонимите.
добър

Играта оригинално е създадена за английски, но може да се играе на всички езици.

Няма коментари:

Публикуване на коментар