20 май 2016 г.

Живот и смърт

О, Смърт сладкодумна, ти ме изкушаваш всеки ден с обещания за покой, за край на болката, за край на борбата и вечно щастие. Имаш на помощ приятелите си Страх и Леност, които ти помагат да поглъщаш повече и повече души.
А ти, Живот, не носиш маска. Ти си груб и жесток - непрекъснато поставяш пред мен изпитание след изпитание, тестваш волята ми и не даваш никаква награда, освен радостта, че още дишам, че още ще бъда!
Кой от вас да послушам? Но аз вече съм взел своето решение. Както казал е Вапцаров - "живота със грубите лапи челични/аз пак ще обичам/Аз пак ще обичам!
Махай се, Смърт! Не ще вземеш моята душа! Отивай при някой слаб и го изкушаваш с даровете си, не струващи повече от прогнили плодове.
Здравей, Живот. Удряй ме по мутрата, брули ме с ветровете си от огън и жупел. Изгори лицето и ръцете ми. Аз пак ще те обичам и пак ще искам да живея!

Няма коментари:

Публикуване на коментар